Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus opóźnia zwiększenie produkcji A220 do grudnia 2026 r.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
29-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus opóźnia zwiększenie produkcji A220 do grudnia 2026 r.
fot. Piotr Bożyk
Airbus opóźnił planowaną miesięczną produkcję 14 samolotów A220 do końca 2026 roku z powodu problemów z łańcuchem dostaw, co znacznie opóźnia harmonogram produkcji tego najmniejszego samolotu pasażerskiego w ofercie producenta – informuje Reuters.

Pierwotnie zakładano zwiększenie miesięcznej produkcji do 14 sztuk już w pierwszej połowie 2026 r., jednak cel ten ma zostać osiągnięty dopiero w grudniu 2026. W międzyczasie firma ustaliła wewnętrzny cel na poziomie 12 A220 miesięcznie na połowę 2026 r., co stanowi wzrost o 50-70 proc. z produkowanych obecnie 7-8 egzemplarzy.

Mimo to, źródła ostrzegają, że produkcja w USA i Kanadzie nadal boryka się z problemami z dostawami, co wprowadza niepewność co do osiągnięcia założonych celów. Anonimowi rozmówcy poinformowali agencję Reuters, że najnowsze opóźnienia dotyczą niewielkiej liczby samolotów, które zostaną wycofane z planu produkcji w 2025 r., oraz prawie 10 samolotów w następnym roku.

Były szef Airbus Canada, Benoît Schultz, we wrześniu wezwał pracowników do osiągnięcia wewnętrznego celu 100 dostaw A220 w 2025 r., co oznaczało wzrost o jedną trzecią. Niektórych pracowników przeniesiono z linii montażu końcowego w Mirabel na inne stanowiska, aby pomóc rozwiązać kwestie związane z końcowymi etapami przekazywania samolotów.

Airbus poinformował, że w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku dostarczył 62 A220, nie podając jednak szczegółów dotyczących rocznego planu 820 dostaw w podziale na dane wersje maszyn.

Europejski producent samolotów obsługuje dwie linie montażu końcowego (FAL) dla A220: jedną w Mirabel w prowincji Quebec, a drugą w Mobile w Alabamie. Zakład w Mirabel jest głównym ośrodkiem programu, natomiast ten w Mobile powstał z myślą o obsłudze rynku amerykańskiego.

Jeżeli jesteście ciekawi jak powstają te samoloty, to zachęcamy do przeczytania naszego artykułu "Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220".

Rodzina A220 i jej dane

Do tej pory A220 przewiozły na pokładach ponad 102 mln pasażerów na 827 obsługiwanych trasach. Na koniec września br. zamówione było 941 maszyny A220: 118 A220-100 oraz 823 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 451 samolotów tego typu do 22 linii lotniczych: 73 A220-100 oraz 378 A220-300. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (79), airBaltic (50) oraz Air France (48). Największe zamówienia do tej pory złożyły cztery linie: Delta Air Lines (145), jetBlue (100) oraz ex aequo na trzecim miejscu airBaltic (90) z Breeze Airways (90).

Rodzina maszyn A220 (dawna CSeries) jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/125 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności i łączy on najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air Explore dodały do swojej floty kolejnego B737-800

Pasażer i linie lotnicze

Air Explore dodały do swojej floty kolejnego B737-800

Piotr Bożyk 27 października 2025

American Airlines powitały pierwszego A321XLR (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways: Nowe malowanie F1 na B777-300ER

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways: Nowe malowanie F1 na B777-300ER

Piotr Bożyk 25 października 2025

Zobacz również:

Airbus otworzył drugą linię FAL A320 w Tiencin

Biznes i przemysł

Airbus otworzył drugą linię FAL A320 w Tiencin

Piotr Bożyk 25 października 2025

Niemcy zamawiają 20 Eurofighterów Tranche 5

Biznes i przemysł

Niemcy zamawiają 20 Eurofighterów Tranche 5

Piotr Bożyk 19 października 2025

Airbus otworzył drugą linię FAL A320neo w Mobile

Biznes i przemysł

Airbus otworzył drugą linię FAL A320neo w Mobile

Piotr Bożyk 17 października 2025

Pozostałe z wątku:

Air Explore dodały do swojej floty kolejnego B737-800

Pasażer i linie lotnicze

Air Explore dodały do swojej floty kolejnego B737-800

Piotr Bożyk 27 października 2025

American Airlines powitały pierwszego A321XLR (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways: Nowe malowanie F1 na B777-300ER

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways: Nowe malowanie F1 na B777-300ER

Piotr Bożyk 25 października 2025

Zobacz również:

Airbus otworzył drugą linię FAL A320 w Tiencin

Biznes i przemysł

Airbus otworzył drugą linię FAL A320 w Tiencin

Piotr Bożyk 25 października 2025

Niemcy zamawiają 20 Eurofighterów Tranche 5

Biznes i przemysł

Niemcy zamawiają 20 Eurofighterów Tranche 5

Piotr Bożyk 19 października 2025

Airbus otworzył drugą linię FAL A320neo w Mobile

Biznes i przemysł

Airbus otworzył drugą linię FAL A320neo w Mobile

Piotr Bożyk 17 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij